Translate

Σάββατο, 7 Απριλίου 2012

Πασχαλινό Τραπέζι….. ημέρα σωστής διατροφής ή ημέρα υπερκατανάλωσης ;

Το Πασχαλινό Τραπέζι για όλους μας φαντάζει ένα τεράστιο τραπέζι γεμάτο με όλα τα καλά σε μορφή κρέατος και ποτού και γενικά ξεχνάμε τις συνήθειες που είχαμε πριν την νηστεία της σαρακοστής ή ακόμα και τις συνήθειες της νηστείας και σκεφτόμαστε ότι την ημέρα της Ανάστασης  δικαιούμαστε να φάμε όσο περισσότερο μπορούμε……!

Η αλήθεια είναι κάπου στην μέση….

Κάνοντας νηστεία και πόσο μάλλον 40 μέρες, ο οργανισμός μας στερείτε 2 ομάδες τροφίμων την ομάδα του Κρέατος και την ομάδα των Γαλακτοκομικών, απ’ ότι ξέρουμε όταν κάποιος μας στερεί κάτι το επόμενό μας βήμα είναι να φάμε αυτό που στερηθήκαμε στο πολλαπλάσιο…

Αυτό όμως δεν μας βγαίνει ποτέ σε καλό… συγκεκριμένα «Το κρέας περιέχει πρωτεΐνες, κατά τη διάσπαση των οποίων δημιουργούνται αμινοξέα, που με τη σειρά τους διασπώνται σε άλλα στοιχεία, ένα από αυτά και η αμμωνία. Κατά τη διάσπαση των πρωτεϊνών απελευθερώνεται αμμωνία, η οποία αποβάλλεται από τα ούρα, με τη μορφή της ουρίας. Για να απελευθερωθεί η ουρία, ο οργανισμός χρησιμοποιεί κάποια ένζυμα. Η μειωμένη πρόσληψη πρωτεϊνών κατά τη νηστεία μειώνει και τα ποσοστά έκκρισης αυτών των ενζύμων, αφού δεν τα χρειάζεται σε ποσότητες. Όταν το Πάσχα καταναλώσουμε απότομα υπερβολικές ποσότητες πρωτεϊνούχων τροφίμων, τότε το σώμα μας δεν μπορεί να διαχειριστεί το πλεόνασμα της αμμωνίας, μιας και δεν προλαβαίνει να αυξήσει την έκκριση των ενζύμων αυτών, με αποτέλεσμα να διαχέεται η περίσσια αμμωνία στο αίμα και να μην αποβάλλεται. Συνέπεια όλων αυτών; Η δυσπεψία και η τοξικότητα».

Έτσι λοιπόν για να αποφύγουμε την δυσπεψία και να μην μειωθεί το κέφι μας σας προτείνω κάποιες λύσεις:

·         Μην αντισταθείτε στην μαγειρίτσα απλά καταναλώστε μικρή ποσότητα κρέατος ή προτιμήστε εναλλακτικά μία απλή κοτόσουπα ή κρεατόσουπά.

·         Δεν θα πείτε <<ΟΧΙ>> στο κατσικάκι αρκεί να μην φάτε όλη την σούβλα…. Προτιμήστε  η ποσότητα του κρέατος να είναι λιγοστή (μην φάτε από όλα τα κρέατα που θα υπάρχουν στο τραπέζι γιατί θα εκπλαγείτε από το άθροισμα της ποσότητας) και αυξήστε τις σαλάτες σας και καταναλώστε μαζί  λίγο ψωμί, ρύζι, πατάτα..

·         Μετά την Δευτέρα του Πάσχα καλό είναι να γυρίσετε στις παλιές σας συνήθειες και να μην καταναλώσετε άλλο κρέας.

·         Μασάτε καλά την τροφή σας…

·         Κάνετε συχνά μικρά γεύματα ανά 2-3 ώρες και μην κοιμάστε αμέσως μετά το φαγητό.

·         Πίνετε μπόλικο νερό 1,5 – 2 λίτρα την μέρα..

·         Όσον αφορά το ποτό διαλέξτε κάτι που δεν σας αρέσει πολύ ώστε να πιείτε  λιγότερο επειδή  το αλκοόλ σε αντίθεση με την τροφή δεν δημιουργεί αίσθημα κορεσμού και μπορεί να οδηγήσει ευκολότερα σε υπερκατανάλωση … ή περιοριστείτε στα 2 ποτά την μέρα το πολύ… ή διαλέξτε ποτά με το λιγότερο αλκοόλ (μπύρα, μπύρα χωρίς αλκοόλ ή λευκό ξηρό κρασί).  Το αλκοόλ απορροφάται γρήγορα, επιταχύνει την πέψη και δημιουργεί γρηγορότερα το αίσθημα της πείνας, οδηγώντας ορισμένες φορές σε μεγαλύτερη κατανάλωση φαγητού.

·         Μην πίνετε αλκοόλ για να ξεδιψάσετε. Να πίνετε πάντα πρώτα νερό για το σκοπό αυτό. Εξάλλου, το αλκοόλ έχει διουρητική δράση και μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση.

·          Να παραγγέλνετε κρασί ή ποτό με το ποτήρι και όχι με το μπουκάλι ή το λίτρο. Έτσι, προλαμβάνετε την υπερκατανάλωση με το σκεπτικό «απλά να τελειώσει».

·         Αυγά, επιλέξτε να τα φάτε για βραδινό με μία σαλάτα και όχι παραπάνω από ένα την ημέρα.

·         Τσουρέκι, προτιμήστε το για πρωινό 1 φέτα (40γρ.) και όχι κάθε μέρα, καλό είναι να διαλέξετε τσουρέκι χωρίς σοκολάτα…(μην φάτε παραπάνω γλυκά το τσουρεκάκι φτάνει).

Καλό Πάσχα  και  ΠΡΟΣΟΧΗ στις καταχρήσεις…..

ΜΙΓΔΑΝΗ ΑΘ. ΑΝΝΑ

ΔΙΑΤΟΦΟΛΟΓΟΣ-ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ BSc.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου